Onze werkwijze
Onze basisregels
Wij werken vanuit de volgende uitgangspunten:
- Kwaliteit staat voorop
- We zijn werkelijk in verbinding met elkaar en onze klanten
- Wij zetten altijd net dat stapje meer
Gaan voor de beste zorg
Juist de zorgsector moet kwalitatief voldoen aan de hoogste eisen. We werken immers met mensen. Onze gezamenlijke visie is hierbij leidend: zorgen voor zelfbewustzijn, veiligheid, structuur.
Onze zorgprofessional creëert structuur binnen de dagelijkse gang van zaken en staat voor kwaliteit en denken in mogelijkheden. De kracht van Terborg Zorg ligt in ervoor zorgen dat het talent van de zorgprofessional tot zijn/haar recht komt, door hen passend in te zetten. Daarom werken wij altijd op maat en gaan we voor een persoonlijke aanpak.
Dichtbij de werkvloer
Binding met de werkvloer is essentieel om een hoge kwaliteit en maatwerk te garanderen. Weten wat er speelt, luisteren naar de wensen van onze klanten, signaleren waar de behoefte ligt en zo nodig adviseren.
Om de tevredenheid onder klanten, cliënten en zorgprofessionals hoog te houden organiseren wij geregeld klanttevredenheidsonderzoeken en evalueren wij iedere 3 maanden met de locatie verantwoordelijken. Hierbij evalueren we de samenwerking, signaleren we verbeterpunten en optimaliseren we werkwijzen.
Training en motivatie
Om het wij-gevoel en de betrokkenheid van onze zorgprofessionals te behouden gaan we elk kwartaal om de tafel zitten. We bespreken de ervaringen en zaken waar zij tegenaan lopen. Juist dit helpt ons als organisatie vooruit.
Door diverse trainingen aan te bieden aan onze zorgprofessionals waarborgen wij de kwaliteit van onze dienstverlening. Daarnaast is er een kwaliteitsmedewerker in dienst.